هدایای تبلیغاتی خلاقانه

هدایای تبلیغاتی خلاقانه به نوعی از هدایا گفته میشود که یک شرکت جهت ارائه هدیه تبلیغاتی خود، از روشهای جالب و خلاقانه ای جهت جذب مشتری استفاده میکند.

در این هدایا معمولاً کاربردی بودن هدیه لحاظ میشود و به بحث ابتکار و خلق محصولی خاص و متفاوت و جذاب توجه جدی میشود.


اهداف هدایای خلاقانه


اهداف هدایای خلاقانه ، اثرگذاری هر چه بیشتر کالای هدیه داده شده بر روی ذهن و فکر افراد میباشد. از جمله هدایای خلاقانه میتوان به هدایایی اشاره نمود که با ترکیب چندین هدیه در کنار هم، به یک محصول و کالای جدیدی رسیده اند. هدایای خلاقانه موجب میشود کاربران و مخاطبین، به برند و محصول تبلیغ شده اعتماد نمایند و نام برند در ذهنشان بماند. در صورتی که خلاقیت در محصول نمایان باشد، تأثیرات زیادی بر ذهن افراد میگذارد زیرا که افراد جذب جدیدترین اجناس و محصولات میشود.

هر چقدر هدایای تبلیغاتی به صورت خلاقانه تولید شده و ارائه شود، افراد بیشتری تمایل پیدا میکنند که با محصول تبلیغ شده آشنایی پیدا کنند. 


ویژگیهای هدایای خلاقانه


ویژگیهای هدایای خلاقانه ، شامل جذاب بودن، محترم دانستن شخصیت مخاطبین، توجه به سن و سال و جایگاه اجتماعی افراد، جالب و مهیج بودن هدیه تبلیغاتی و کاربردی بودن آن میباشد.
در صورتی که هدیه تبلیغاتی به صورتی طراحی شده باشد که بتواند نظر مخاطبین را جلب نماید، میتوان جزئی از گروه هدایای خلاقانه در نظر گرفت.
بسیاری از هدایای تبلیغاتی به دلیل تکراری بودن هدیه، علاقه مندان مربوطه را از دست میدهد که در این میان در صورت ارائه هدیه خلاقانه، حالت تکراری بودن از میان میرود.

از دیگر ویژگیهای هدایای خلاقانه، کاربردی بودن هدیه است که برای اقشار مختلف جامعه در سنین مختلف مفید میباشد. 

 

نتیجه گیری: خلاقیت در یک هدیه تبلیغاتی موجب میشود که اثرات مثبتی بر ذهن مشتریان و مخاطبین ایجاد شود و طی آن، فروش محصولات و کالای مورد نظر بیشتر گردد.